Friday, November 26, 2010

26 Nov

Lama gak aku tak update blog ni. Bukan ape, aku kena bisul. Kat mana? Tak perlu cerita kat sinilah. Buat malu je. Sakitnya amat menyiksakan. Aku pernah terfikir sebelum ni. Dah lama aku tak diserang penyakit. Masa Hari Q yang lepas aku telah dianugerah guru tanpa MC. Tak pernah cuti sakit.  Dah lama tak sakit. Aku tertanya-tanya. Tuhan dah lupa kat aku ke. Tup-tup dua hari nak tutup sekolah bisul yang agak terukpun muncul. Selalunya aku cergas berjalan. Tapi hari tu, aku jalan lemah-lembut ala-ala orang baru lepas bersalin. Jumaat, hari akhir persekolahan, aku duduk saja kat makmal. Aku tak dapat nak turun ke dewan untuk majlis restu ilmu murid-murid T5. Dia orang pandai pulak cari aku kat makmal. Minta restu,minta maaf dan minta doakan kejayaan mereka. Setiap mereka bertanya kenapa tak ke dewan. Jawapan ringkas di beri - Cikgu kena bisul, susah nak jalan.

Hari ni, 26 Nov. Aku dah sembuh sepenuhnya. Alhamdulliah. Tuhan masih sayang kat aku. Diberinya aku sakit supaya aku beringat jaga kesihatan. Semasa kesakitan memuncak teramat sangat (bisul dekat-dekat nak pecah) aku jerit Why Me !. Lepas tu aku imbas kembali apa dosa aku sampai tuhan bagi kesakitan yang tak tertanggung ini. Setelah kewarasan datang semula, aku reda dan bersabar. Halijah carikan pucuk pokok julang dan minta aku ramas hancur dan pupuk kat bisul. Alhamdulillah mata bisul dapat dikeluarkan keesaokan harinya. Syukur.

Sekarang ni aku nak sambung buat takwim tahun 2011. Jumpa lagi.

No comments:

Post a Comment